Zâna Măseluță și limonada

 

Din ciclul ”Povești cu capul pe pernă”, azi vă spun despre Zâna Măseluță. Deși întâmplările au avut loc înainte de a intra în scenariul roșu, adică pe când mergeam încă să facem orele la școală.

Când i-a căzut primul dinte, fata a primit o bancnotă de 5 lei. La al doilea dinte, a pretins să i se dubleze suma. Acum.... noi, ca părinți, de multe ori intrăm în jocul copiilor fără să ne dăm seama exact în ce am intrat. Ni s-a părut amuzant s-o surprindem cu faptul că Zâna a auzit-o sau a ghicit ce sumă își dorea. La al treilea dinte, a pretins triplarea sumei inițiale și noi iar i-am făcut jocul. Acum, la al patrulea, n-a crescut tariful. Zâna n-ar fi vrut, credeți-mă. Deși... mi-a spus că Adarei i-a adus Zâna 100 de lei la primul dinte căzut. Hmmmm...

Dacă vă întrebați ce a făcut cu banii primiți pe dinți, o să vă spun: și-a cumpărat limonadă (de la cafeneaua din cartier, unde simpatizează ea pe unul dintre barmani). Așa a făcut și prima, și a doua, și a treia oară. A treia oară a cumpărat de 2 ori pentru ea și i-a făcut cinste și fratelui. A vrut ea neapărat să facă asta.

Așa că aseară, surescitată de căderea celui de al patrulea dinte, nu avea somn:

- Ce fericită sunt că mi-a căzut dintele! Abia aștept să-mi aducă Zâna Măseluță 15 lei.

- Sper că de data asta nu-ți mai iei tot limonadă de ei. Poate îți iei altceva, ce vrei tu, încerc eu o mică manipulare. Mai ales că și ieri m-a bătut la cap să-i iau limonadă și a terminat-o cu greu, semn că nu prea-i trebuia.

- Îi dau doamnei de engleză pentru că face ora de engleză cu noi. (Asta e noua ei pasiune: ora de engleză!)

- Doamna de engleză este deja plătită.

- Dar o să fie un mic supliment.

Dumnezeule, de unde vine cu toate astea? Dac-ar știi ea...

- Dacă chiar vrei să-i arăți aprecierea ta, dăruiește-i o floare.

- Cât costă un trandafir?

- Cam mult. Poți să-i iei altă floare.

- Da... Oare găsim mâine o florărie pe lângă școală?

- Nu. Plus că nu trebuie să-i iei musai mâine. Poți să-i iei în altă zi. Dar păstrezi banii pentru asta.

- Da... Poate îmi rămân și mie 5 lei sa-mi iau o limonadă!

S-a-nvârtit, s-a-nvârtit și tot la limonadă a ajuns!

               

             Later edit: A luat câte o floare pentru fiecare dintre doamnele de la școală.


Comentarii