Pauza de publicitate


             De vreun an și mai bine nu am mai apucat să mă uit la televizor. Mă întrebați dacă îmi lipsește? Nu, îmi lipsește să stau și să zac... în fața lui sau nu, nu contează. Dar să revin... Nu apuc decât seara târziu (de tot), după ce culc fata, hrănesc copilul mare care se adună greu de pe-afară, îl bat la cap și apoi îl aștept să facă duș ca să pot și eu să fac după el, spăl vasele, strâng ce a mai rămas înșirat pe la bucătărie, îmi adun puterile să mă smăcuiesc cu diverse etc. Atunci ajung în pat, unde soțul e la (tele)comandă. Și de regulă ne uităm pe canalele cu filme care nu sunt întrerupte de reclame (unde eu prind câteva cadre și cam atât).
                Aseară, însă, nu știu pe unde butona consortul, căci am prins o pauză de publicitate, care ne-a năucit pe amândoi de la prima reclamă, și am rămas prostiți să ne uităm și la celelalte...
                Cum afară e vară și caniculă, abundă reclamele la... bere. Reclama la berea Ciucaș e una dintre ele – există ceva mai prost în materie de reclame? De fiecare dată când prind vreuna (băieții produc mereu ceva nou) mă minunez: cine sunt ăia care le fac, ce mănâncă ei de au asemenea producții ale minții? Dar mai ales: cine sunt ăia care le aprobă? Ăia care spun: ”Da, dom’le, asta vroiam!”? Cerbul ăla... e chiar așa bine văzut de către producătorul de bere? Văd că, deși nu sunt la prima producție de genul ăsta și încă n-am auzit pe cineva care să fie impresionat de cerbul lor, refuză să renunțe la el. De data asta, cerbul scutură cu coarnele o lămâie dintr-un lămâi. Cuuum? Înțeleg că cerbul te duce cu gândul la codrii Carpaților, apă rece de izvor, răcoare și liniște, relaxare. Dar ați văzut voi ca pădurile noastre carpatine să conțină și lămâi? Cum să alături două elemente atât de diferite și să îți imaginezi că nu zgârie nu doar retina, ci și logica băutorului sau nu de bere. Cum, n-o zgârie? Atât de tălâmbi sunt cei pe care îi are în target producătorul de bere, încât să li se pară natural gestul făcut de cerb? Reclama asta îmi ridică foarte multe semne de întrebare (cu privire la sănătatea mintală a unora) și cred că este o insultă la adresa comsumatorilor. Eu nu sunt un asemenea consumator, și tot mă consider jignită.
                Următoarea reclamă – tot la bere: 3 tipuri de hamei și 3 tipuri de malț. Știu că ați recunoscut-o: berea Neumarkt! Au făcut acum o reclamă care mă întreb dacă nu este, de fapt, o anti-reclamă. Trei ”băieți cum trebuie” stau la o masă cu berea în față și doi dintre ei recită cu fidelitate poezia auzită din reclama care le-a spălat creierele: 3 tipuri de hamei bla-bla. Al treilea poate să mă personifice pe mine... sau pe oricare dintre cunoscuții mei. E ăla cu existențialele: ”Cum știe? Și cum îți dai seama?”. Prietenii lui nu sunt în stare să-i răspundă la aceste întrebări de bun simț, zic eu – n-am glumit când am spus că au creierii spălați! Poate sunt doar cunoștințe, poate s-au cunoscut acolo, la bar... Altfel îmi e milă de băiatul ăla ce prieteni are...
                Deja eram în discuții aprinse legate de enormitățile auzită până aici, așa că pur și simplu nu știu dacă următorul fragment care mi-a atras atenția era din aceeași reclamă amintită mai sus sau dintr-o a treia care venise la rând. (Acum, că am găsit reclama pe net îmi dau seama că era o a treia reclamă, la altă bere, deci... dar pe asta n-am gasit-o... încă) În mod cert era vorba tot despre bere. Și fragmentul suna așa: ”... Turnată la exact 45 de grade...” Cuuum? 45 de grade? Adică mai multe decât sunt afară de vreo lună încoace? Cine bea berea așa? Bere fiartă? Continuam să îmi repet în minte: ”... Turnată la exact 45 de grade...” și rotițele mele începuseră să se încingă, căutând NOIMA.
                Între timp începuse o reclamă la Ariel și în timp ce mă uitam la unii cum dansează și fac tumbe pe lângă mașinile de spălat (era un fel de convenție a spălatului la mașină cu Ariel Pods), am avut brusc revelația și am (aproape) strigat: ”la UNGHI de 45 de grade!!!!”. Așa da! Încep să cred sincer că ăștia fac lucrurile așa în mod intenționat, ca să ne năucească pe noi, privitorii la televizor. Sau televizorul chiar tâmpește și de-aia nu înțeleg minunăție de creație publicitară. Sau e de netăgăduit faptul că nu sunt în targetul lor, nefiind în stare să înțeleg despre ce vorbesc ”inițiații” când se exprimă atât de eliptic. Adică... cine mai are nevoie de cuvinte când are în față o sticlă de bere? Rece, nu fierbinte, cum mă dusese pentru câteva clipe gândul că ar fi... Căutând acum pe net reclama pentru a mă documenta pentru această postare, constat că în mai multe locuri (site-uri) se discută despre unghiul EXACT la care trebuie să se toarne berea ca să... fie mai bună? Nu, ca să se obțină EXACT două degete de spumă, pentru ca să... din nou: ca să CE??? Auziți, știți ceva? Ia mai lăsați-mă cu berea voastră și cu unghiul și cu degetele și cu temperatura și mai știu eu ce! În curând o să se deschidă facultatea de băut bere...

Later edit: Evident că abia după ce am terminat postarea am găsit acest acest articol care vorbește despre faptul că a bea berea rece este, de fapt, rezultatul conspirației marilor producători. Aceștia recomandă ca berea să fie băută cât mai rece pentru a masca gustul sărac al berii. Chiar și în cazul berilor bune temperaturile joase atenuează aroma. Luați de-aici:”WarmBeer: It's Better Than You Thought”. V-am spus eu că aceste reclame îmi ridică o grămadă de întrebări. Acum... cum rămâne? Ce vroiau să spună cu adevărat cu ”turnată la exact 45 de grade”? Voi ce credeți?



Sursa foto: http://www.theatlantic.com/health/archive/2015/02/hot-beer-anyone/385031/

Comentarii