Happy Coffee Day!



Nu puteam să trec peste aşa o sărbătoare! Deşi n-am nici o idee cum să o sărbătoresc. O cană de cafea beau în fiecare zi, iar cappuccino din ultimele zile, băut printre taste, chiar e minunat. Doar cafeaua de weekend e mai chinuită, de la dozatorul din parc, la pahar de plastic, fugarită printre porumbeii pe care îi hrăneşte fi-mea sau alergând după ea pe tobogan/balansoar/leagăn, printre alţi copii, cu grijă să n-o vărs pe vreunul și însoțită de privirile lor curioase. Astea sunt cele două variante în prezent.

Cândva aveam vreme să savurez câte o minunăţie în trei culori sau cu nu-ştiu-ce arome sau alte lichide adăugate. Nici nu mai ştiu ce se mai poartă în domeniu. Ieri am aflat cu surprindere că există cafea cu aromă de dovleac... Yac!

Experienţa mea cu această licoare minunată a început la sfatul medicului, cum am mai povestit undeva. În funcţie de intensitatea muncii pe care o prestam (la serviciu şi/sau acasă), au variat aromele, modalitatea de preparare şi servire, temperatura etc. Când lucrurile erau intense, când ziua de lucru avea mult prea multe ore şi se transforma adesea în noaptea de lucru, când somnul era mai deloc beam un coktail-şoc de ness făcut cu cola, urmat la câteva ore de un redbull. După care inima începea să-mi bubuie în urechi şi zgomotul din capul meu încerca să concureze cu tumultul din sufletul meu. Vacarmul era atât de mare, că multă vreme nu m-am mai auzit pe mine însămi. Eh! Tinerețe! Naivitate!

Tot cam în perioada aia am primit o cană înaltă, aşa cum au apărut ulterior (câțiva ani mai târziu) cele de la Starbucks. Nu mai văzusem aşa o cană mare. Era veselă, colorată într-un galben cald, pictată parcă de o mană de copil cu nişte inimioare roşii. Mi-a plăcut tare mult şi am ridicat-o la rangul cel mai înalt: cana mea de cafea. A făcut multă vreme parte din biroul meu. Opăream în ea cafea cu apă de la dozator şi sorbeam alene, toată ziua. Nu știu dacă neapărat din lipsă de timp, însă îmi ajungea toată ziua. Momentul în care puneam buzele pe marginea cănii în care cafeaua nu mai aburea de mult, era ca o gură de aer proaspăt, ca o adiere blândă care mă răsfăţa dulce, o pauză de la tot ce se întâmpla în jur, chiar dacă nu mă opream din muncă. A dispărut acel birou şi cu el a dispărut, parcă, şi farmecul cănii galbene... Acum e bun comun şi între timp şi-a pierdut şi toarta, supravieţuind unei căderi violente pe gresie. E ca un om bătrân, care se simte inutil pentru cei din jur, dar încă se ţine cu dinţii de viaţă.

Am avut apoi o cană cu Fulger McQueen în toată splendoarea lui, pe care am cumpărat-o pentru fiul meu şi pe care am decis, într-un final, s-o păstrez eu, realizând că mai mare fan eram eu decât el. A supravieţuit cu bine schimbării jobului şi mutării în altă casă. N-a supravieţuit, însă, procesului de evoluţie de la băutul din cană de plastic, cu pai, pentru bebeluşi, la băutul ca oamenii mari, din cană ceramică - fi-mea a învins, cana a murit. A mai fost și o cană cu măgăruş, din Santorini, primită de la o prietenă şi ucisă la scurtă vreme cu bestialitate, pe podeaua biroului, de către un coleg neatent.

După aceste triste finaluri ale atașamentelor mele copilărești, am renunţat să mă mai ataşez de căni şi m-am întors la ce era important: licoarea minunată pe care o purtau în ele. Am decis să mă răsfăţ cu arome deosebite. Praline belgiene, creme brulee, lichior (Irish sau Baileys),  caramel, vanilie... Ştiu că nu e neapărat sănătos procesul prin care cafeaua ajunge la acele arome minunate. V-aţi imaginat că dacă am început să beau cafea la sfatul medicului, am continuat să o beau, de-a lungul anilor, pentru sănătate? Nicidecum. Pentru mine cafeaua nu înseamnă Bean belt, soiuri şi condiţii de cultivare, an de producţie, metodă de prăjire şi toată tehnologia implicată. Ăsta e un domeniu de cercetare, nu un răsfăţ. Eu nu sunt un cunoscător, ci un iubitor. Iubesc cafeaua cu inima și papilele, nu cu mintea. Prentru mine cafeaua înseamnă altceva, mai simplu, aici şi acum. Beau cafea pentru gustul de libertate, de răsfăţ (mă repet, ştiu), pentru clipa aia de plăcere care e doar a mea, specială.
Happy Coffee Day! 

Comentarii