Lecția despre lacrimi



- Haide, stingi tu lumina? (Acționarea butonului de la veioză îi face mare plăcere și am profitat de câteva ori de aceasta pentru a crea o diversiune prin care ea se trezea brusc în situația, provocată chiar de ea, de a se culca. Dar...)

- Nu.

- Stinge mami lumina?

- Nu.

- Stai puțin. Nu trebuia să fie o întrebare. (Am citit eu undeva că nu e bine să pui copiilor întrebări al căror răspuns s-ar putea să nu-ți placă.) Reformulez: dacă nu stingi tu lumina, o sting eu.

           Nici nu termin bine ce am de zis, că mă lovește un căscat luuung. Și o lacrimă mare o ia la vale peste pometele meu drept. Fata a observat-o și i-a semnalat prezența cu arătătorul întins acuzator către ea.

             - Da, o lacrimă. Îmi curg lacrimile de somn. Hai sa facem nani!

          Degetul înpunge în continuare aerul care îl desparte de obrazul meu înlăcrimat.

             - Când ne e somn și nu dormim, ne curg lacrimile... Și când plângem curg lacrimi. (Doamne, de ce n-am tăcut? Ah, știu! Am vrut să nu creez în mintea ei impresia că numai în cazul în care ne e somn ne curg lacrimile. Mai ales că cealaltă situație – plânsul – e mult mai prezentă în viața lor ca experiență. Mda, dar acum am stârnit o discuție întreagă...)

              - Bella hâ-hâ!

              - Da, când plânge Anabella îi curg lacrimi.

            Am observat că de câte ori vorbim despre plâns, dă exemplu pe oricine altcineva decât pe sine. Ca și cum ea n-ar face d-astea...

              - Ia zii si tu: lacrimi!

              - Achimi! Hâ-hâ achimi!

              - Da, când plângem, ne curg lacrimi... Și muci. (Iar nu m-am putut abține. Adevărul științific, deh! Nu mă lasă!)

              - Muci. (Mda, pe ăsta îl zice bine și îl știe de mai multă vreme...)

             Și durează o vreme să recapitulăm încă o dată și încă o dată și încă o dată despre cum curg lacrimi și muci când plângem. Și cum plângea Annabella când i-a luat jucăria și îi curgeau lacrimi și muci. Încerc să fac puțină dreptate bietei Annabella și îi amintesc de faptul că și ea a plâns, chiar mai devreme. Și mami a luat un șervețel și i-a șters lacrimile și nasul. Și repetăm și discuția asta de vreo trei ori. Și tot fac eforturi s-o aduc către ce mă interesează pe mine, mai ales că de câte ori îmi arunc ochii către ceas, mă apucă disperarea... Iar ne prinde ora 11...

              - Și când ne e somn și nu dormim ne curg lacrimi. Pentru că ne doare... somnul... Stingi tu lumina?

                - Nu. (Iaaaaaar???)

             - Atunci stinge mami lumina. Mă înting peste ea, până la buton. Apăs hotărâtă, ea nu se revoltă.

               Urmează a doua etapă: frecatul în pat, pe perne, pe mine, pe lângă mine, luat bebe (păpușa) în brațe, ars una lui mami cu bebe peste față, pus fundul pe fața lui mami, mutat perna la capătul celălalt al patului, șoaptele disperate și repetate ale mamei ”închide ochișorii”, lupta mamei cu propriul ei somn, adunat copilul de câteva ori din poziții periculoase pe marginea patului, aranjat pernele la locul lor, pus copilul cu capul pe pernă de mai multe ori, priviri dezolate către ceas, mângîiat copil, întrebări (retorice, desigur) adresate instanțelor divine cu privire la bafta asta a mea de a avea copii care se luptă (chiar corp la corp) cu somnul... Așa ca mine acum...




                Sursa foto: http://singleparents.about.com/od/parenting/f/their_own_beds.htm


Comentarii