De 8 martie...



Stau și mă uit la ecranul computerului... Cu mintea pierdută mă uit la miile de poze de femei fericite că au primit flori de 8 martie... Mă încurcă ploaia asta de postări cu poze cu buchete de flori, muțunachi, femei care arată tuturor că sunt iubite (dovadă florile din mână), femei care arată că știu să ia de la viață ce merită: o masă în oraș cu alte femei, de 8 martie.

Mă gândesc dacă și eu aș fi făcut asta dacă această nenorocită zi ar fi început (sau măcar continuat) altfel. M-aș vedea oricând cu prietenele (și chiar făceam asta) indiferent ce dată e în calendar. Mă îndoiesc că m-aș fi înghesuit chiar azi în marea de femei de prin restaurante sau cluburi. Dar azi oricum nu e cazul și mă enervez din nou din cauza pozelor de pe facebook. Nu pentru că nu suport chipul fericit al tuturor care consideră că asta e ziua lor. Nu pentru că sunt invidioasă că eu n-aș fi primit. Ba am primit. Dar acum mă frământă (mai bine spus mă înnebunește) altceva. Între miile de poze cu fericire de 8 martie eu aștept un semn. Unul providențial, care să-mi schimbe ziua. Ziua asta nenorocită...

Totul a început odată cu primul minut nenorocit al nenorocitei de zile. Mă băgasem în pat de ceva vreme, aveam dureri mari de spate și încercam să-mi găsesc o poziție cât mai puțin chinuitoare, până își făcea efectul pilula contra durerii... Soțul stinsese lumina, când am auzit telefonul piuind. Primisem un mesaj. M-am uitat la ceas, arăta 00:01. Naivă, m-am gândit că poate fi-miu vrea să-mi facă o surpriză de Ziua asta a Femeii... sau mamei sau ce o fi ea... Sau poate era prietena mea G, care e prima persoană care îmi dă mesaj cu urări și gânduri bune cu orice asemenea prilej. Așa că am întins mâna, să-mi citesc urarea. Nu puteam să las să aștepte un mesaj pe care cineva s-a gândit să mi-l dea imediat ce a început Ziua, ar fi fost lipsit de considerație față de expeditor. Nu ghicisem. Dar deloc! Nu era nici unul dintre cei doi și nici o urare. Era proaspăta mea bonă, care mă anunța astfel că nu ne mai vedem, că nu a uitat cheia (de la casa mea) cum crezusem eu și ținusem să o liniștesc prin sms cu 4 ore mai devreme că era la noi, nu pierdută; de fapt o lăsase intenționat, pentru că nu mai avea de gând să vină. Dar i-a fost jenă să-i spună asta în față soțului meu (cu el se văzuse ultimul). Nu a avut însă nici un pic de jenă să pretindă față de el încă de dimineață un avans. În noua lumină a lucrurilor, acum înțelegem amândoi că nu era un avans, ci era ”despăgubirea” pe care a considerat ea că o merită pentru că și-a smuls 3 zile din viața ei să stea cu mine și fata. N-aș fi lăsat-o să plece neplătită dacă mi-ar fi spus că nu poate rămâne (orice motiv ar fi invocat pentru asta – măcar să mă fi mințit frumos!). Și nu mă deranjează că a luat banii, ci că felul în care a facut-o dovedește premeditare. Ea a știut că va face gestul ăsta încă de duminică și și-a luat măsuri de precauție, să nu rămână neplătită.

Și n-a avut nici o jenă nici să aștepte miezul nopții ca să-mi spună că nu mai vine, la 4 ore după mesajul meu legat de chei, moment în care nu mai puteam să dau un telefon la birou să anunț că nu vin, de exemplu, sau să o sun pe bunica fetei să o întreb dacă poate sta cu ea așa, din scurt, sau să caut orice fel de ajutor în situația în care ea m-a lăsat. Ce să mai zic de a-mi da câteva zile până găsesc pe altcineva???

Am citit mesajul, am închis telefonul, mi-am pus capul pe pernă și stăteam așa, blocată. Nici nu puteam să deschid gura să-i spun soțului ce se întâmplă. Am încercat, dar bâiguiam cuvintele, nu puteam să finalizez propozițiile. Minute întregi nu mi-am revenit, nu-mi venea să cred că pățesc asta. Nu contează cum m-am purtat eu cu ea, ce am făcut sau ce n-am făcut sau ce a făcut ea sau ce n-a făcut. Cum să termine relația așa??? De ce? Ce avea de câștigat fiind atât de meschină? Înțeleg că i-a fost jenă, să zicem că înțeleg că un om nu poate spune altuia în față ce îl doare. Să zicem că i-a fost teamă, jenă, orice... de parcă aș fi putut-o opri cu forța? Sau certa? În fine, trecând peste toate aceste considerente care țin de dorința ei de a se proteja... de ce să-mi dea acest mesaj abia la 00:01??? Dacă făcea asta 4 ore mai devreme, nu ar fi fost același lucru pentru ea? Dar să dai vestea la miezul nopții... Asta deja e perversitate, bătaie de joc voită, premeditată. Pot să înțeleg chiar și asta: că un om vrea să-și bată joc de altul. Dar... ca să ce? Ce câștigă la faza asta? Nu pot pricepe. Aici e limita mea... Nu vrei să mai vii, foarte bine! Dar de ce să nu-mi dai posibilitatea să caut o altă soluție? Ce aș fi putut face atât de îngrozitor să merit această răutate? Repet: dincolo de orice fel de motiv imaginabil care ne putea împiedica să rămânem în relația în care agreasem amândouă de comun acord să intrăm... dincolo de asta, de ce să faci așa?

În ce hal a putut să mă dea peste cap această poveste... e greu de imaginat! Soțul încerca să mă liniștească spunând că până la urmă rezolvăm noi, că bine că suntem sănătoși (în ritmul ăsta, n-o să mai fim multă vreme). Dar eram prea zguduită. (Să vă mai spun că nu știu dacă din cauza pilulei sau din alte cauze, nu mai simțeam nici urmă de durere de spate... dispăruse de parcă nici n-ar fi fost vreodată acolo!) Singurul lucru dintre toate cele pe care mi le-a spus el și care m-a pus pe gânduri pentru că reprezintă un maaaare adevăr, este acesta: bine că a plecat! Păi dacă ea e o astfel de persoană, cum să-mi las copilul (și casa) pe mâna ei? Cum să permit în preajma noastră o persoană de o calitate morală atât de îndoielnică, de o perversitate și o răutate atât de mare?

Ce să mai dorm??? Mi-a sărit somnul cât colo... Și ce să fac dacă nu dorm? Să bat netul în căutare de soluții. Dar totul era ”înghețat” pentru că toată lumea dormea. Nimeni nu mai posta nici un anunț, nu mai răspundea la nici o întrebare, la nici o solicitare. Toate aveau să fie disponibile mâine, după ce eu ar fi trebuit, adică, să fiu deja la birou. Inclusiv prietenele mele, la care m-aș fi putut plânge ca să-mi spună o vorbă bună, o încurajare.... sau poate chiar să mă anunțe că știu ele pe cineva... și ele dormeau, evident! Frecam într-una telefonul: când pe grupul de bone de pe facebook, când pe timeline-ul meu (înghețat, cum spuneam, nu ca acum, când se postează în frenezie!), când pe messenger, să văd dacă nu cumva mai e cineva fără somn, ca mine. Dar nu era nimeni. Și mă simțeam singura ființă din univers căreia i s-a răsturnat lumea brusc. (O să , ca și soțul meu, că exagerez. Dar eu spun doar cum mă simțeam... nu trebuie să înțelegeți neapărat.)

La ora 4:00 încă nu puteam închide ochii. După asta nu m-am mai uitat la ceas. M-am holbat o vreme la ledurile de la media box-ul televizorului: unul roșu și unul verde. Parcă așteptam să clipească, să-mi facă cu ochiul ca la o idee salvatoare. Dar nu clipeau și mă gândeam că poate am s-o iau razna, să ajung să ”vorbesc” cu aparatele din casă.

Vă puteți imagina ce a urmat dimineața: ochii ca de broască, mă mișcam în reluare... numai de flori și zâmbete de 8 martie nu-mi ardea! Colegii – drăguți și atenți, colegele – vesele și primăvăratece, iar eu... pământie, sleită, ținând pe umeri întreg universul, precum Atlas. Universul ăla în care nu reușesc să găsesc un OM care să îmi țină locul acasă 8 ore pe zi...

Și ziua asta a femeii... Nimeni nu are chef de muncă azi. Problema mea nu e o prioritate pentru nimeni pentru că toată lumea petreceeee... Tipa de la agenția pe care am contactat-o de dimineață nu a răspuns la telefon, tipa de la creșa pe care vroiam s-o vizitez nu mi-a răspuns nici ea. Probabil că sunt la restaurant, cu prietenele lor.

În schimb, fosta mea bonă a răspuns. O grămadă de prostii, de praf în ochii și obrăznicii. S-a arătat foarte ofensată de faptul că i-am mulțumit că a ieșit din viața noastră, că adică imaginea pe care a lăsat-o în urmă nu e cea reală, a ei. Dar a cui? A pus ieri o sosie să se poarte în felul ăla meschin și să-i strice ei imaginea de divă cu principii?

Ăsta e un post de nervi, recunosc. Și-l scriu nu ca să lovesc în cineva, ci pentru ca să mă eliberez de meschinăria cu care am fost lovită fără drept de apel. Și pentru prietenii mei care mă întreabă ce s-a întâmplat și pentru care nu mai pot, de silă, să mai repet povestea...

Știu că există printre femeile (iată cum se transformă articolașul ăsta într-un post clasic de 8 martie) care practică meseria asta există și persoane cumsecade, cinstite (față de ele însele în primul rând), blânde și bune cu copiii (adică așa cum caut și eu). Știu, pentru că am întâlnit asemenea femei și mă gândesc la ele cu recunoștință și apreciere. Și nu doar azi. Păcat, însă, că pădurea asta are atâââât de multe uscături!!!

La mulți ani!



Comentarii