Multe, foarte multe mă revoltă zilele astea în
țara mea în care trăiesc și plătesc impozite și, mai ales, sufăr, mă schilodesc
la trup și suflet în fiecare zi și eu și copiii mei. Pur și simplu nu înțeleg
cum un om normal (presupun că toți oamenii ăștia care ne-o trag în fiecare zi
au fost, la un moment dat, oameni normali.... cândva, adânc în istoria lor
personală) poate să ajungă să o ia atâââât de razna. Să fie atât de rupt de
realitatea asupra căreia are atâta putere de decizie.
Cât de dus cu capul trebuie să fii sa zici că
învățământul în România e gratuit în sensul că o parte din gratuitate o suportă
statul și altă parte părintele? Cât de proști ne crezi pe noi, părinții, ca să vii
cu asemenea justificare pentru banii care îi plătim tot timpul pe manuale,
caiete speciale și tot felul de alte chestii suplimentare fără de care
profesorii se pare că nu-și mai pot face meseria (au ajus să depindă de hârtii
concepute de alții - how about that?)? Cât de obraznic să ajungi ca să poți să
spui asta în gura mare, la televizor, sfidând orice logică, nu doar bunul simț?
Vorba unei prietene: dacă îi cumperi ceva unui copil, se cheamă că pentru el e
gratuitate, dar asigurată de tine, părinte care ai plătit pentru ea.
Și peste toate lucrurile care s-au spus și dovedit
despre omul care emite asemenea tâmpenie (eu mă gândesc, totuși, că doar le
spune, nu are cum să le și gândească pe bune, când rămâne cu el însuși), mai
vine cu una. Care nu e doar o vorbă de închis gura părinților pentru ceva ce
oricum n-are de gând să rezolve (adică povestea cu tot felul de caiete speciale
/ suplimentare / de lucru etc.), ci o chestie importantă, cu efecte (ghici
unde?): introducerea manualului de sport de la clasa a 5-a. Era să zic că e cea
mai mare tâmpenie pe care au fost în stare s-o gândească, dar mai bine nu-i
subestimăm, că resurse văd că au...
Una peste alta, este în ton cu întreaga filozofie
a guvernării PSD: orice au promis, s-a întâmplat pe dos. Au zis că măresc
salariile, dar de fapt acestea se micșorează urmare a măsurilor aberante pe
care le iau. Au zis că fac infrastructură - și-au dat seama că nu pot. Și câte
și mai câte... Îmi amintesc despre fostul ministru (din guvernul Grindeanu, tot
PSD) care - măcar la nivel declarativ - spunea că este de acord că trebuie să
mai lucreze la manuale, să micșoreze greutatea ghiozdanului bla-bla. Îl
ascultam și mă gândeam că spune exact ce vrem noi, părinții să auzim. S-a făcut
ceva? Păi el n-a avut timp că mâncătoriile interne din partid au avut
prioritate (pornim de la premiza că ar fi avut intenția să facă ce spunea, da?)
și ăsta de acum... s-a gândit ce s-a gândit (ei, ași!) și i-a venit ideea
salvatoare: să mai facă ÎNCĂ un manual. Și încă ce manual! De SPORT!!!
Pentru că probabil nu înțelege în lumea lui ruptă
de lume în care trăieste, iată de ce cred eu că este o idee cel puțin tâmpită,
absurdă:
- Apariția unui manual în plus nu ușurează greutatea ghizdanului, din contră. Dăăăă!!! Cum rămâne cu toată zbaterea asta a părinților pentru ghiozdane mai ușoare? Cum rămâne cu coloana copiilor? Medicii spun că nu e în regulă. Părinții spun același lucru. Domnul ministru... știe el mai bine! Cum rămâne cu zecile de ore de kinetoterapie pentru coloană pe care copilul meu le-a făcut și le va mai face? Până la 18 ani... Fiecare calup are câte 20 de ședințe. Plătite. Plus nervi, timp (al meu și al copilului)... dar mai ales: sănătatea lui!!!
- Orele de sport de la școală reprezintă pentru mulți copii singura ocazie de a face mișcare, iar asta este o preocupare intensă a vremurilor noastre, în care tehnologia i-a acaparat pe copii tot mai mult (ne-a acaparat pe toți, să fim cinstiți!). Efectele, spun medicii, sunt devastatoare. Atât asupra stării lor de sănătate (și asta înseamnă, în ultimuil rând, tot efort financiar al statului, stimate ministrule), cât și asupra dezvoltării lor mentale și emoționale. Domnul ministru ne îndeamnă cu emfază: ”Înainte de a emite păreri, lecturați puțin manualul”, ceea ce dovedește că n-a înțeles despre ce este vorba cu sportul ăsta în școală: MIȘCARE, nu lectură!
Stau să mă gândesc cum ar trebui să arate
realitatea în care trăim ca să fie nevoie de manual de sport. La clasa a 5-a.
Nu reușesc să imaginez o asemenea realitate, dar sunt destui oameni care pot,
se pare: toți cei care susțin și aprobă această idee.
Dar hai să vedem ce conține minunatul manual fără
de care copiii și/sau profesorii nu ar mai ști să se miște, dom’le.
Citat din știrea apărută pe Digi24:
Manualul de Educație fizică și sport îi are autori pe: Laurențiu Oprea, Vera Ana Pîslaru, Marilena Geanina Calistru, Dorin Stoican și Vicol Eduard Nicușor Șuță, relatează Agerpres.
Primul capitol din manual este cel privind „Organizarea activităților motrice” și cuprinde următoarele lecții: „Formații de adunare în linie pe un rând și pe două rânduri”, „Poziția fundamentală stând și derivatele acesteia”, „Alinieri în linie și în coloană”, „Întoarceri de pe loc”, „Formarea coloanei de gimnastică”, „Pornire și oprire din mers”, „Treceri dintr-o formație în alta”.
Capitolul doi din manual se intitulează „Dezvoltare fizică armonioasă” iar cel de-al treilea, „Capacitate motrică”.
La capitolul patru, elevii vor învăța despre disciplinele sportive și la capitolul cinci, despre igiena și protecție individuală.„Comportamente și atitudini” este titlul capitolului șase.
Aici suntem: copiii vor învăța DESPRE disciplinele
sportive, nu le vor practica. Pentru că, bănuiesc, studiul manualului se va
întâmpla în timpul orei, nu? Asta ridică alte probleme:
- organizatorice: unde, cum vor sta copiii ca să studieze, împreună cu
profesorul, manualul? În sala de sport? Adică pe băncuțe, în echipament sportiv
(pentru că la ora de sport trebuie să vii cu echipament sportiv), cu manualul
pe genunchi? Sau în clasă, în bănci? Vor mai avea, în acest caz, nevoie de
echipament sportiv? Pentru ce? Au nevoie și de caiet, să ia notițe? Deci și
creion, pix? Dacă se duc în sala de sport, deci, trebuie să-și ia ghiozdanele
cu ei... Și cum scriu? Ne întoarcerm la varianta cu sala de clasă?
- de conținut: Dacă tot am vorbit de luat notițe - Ce notițe, ce ar putea fi ele concret? Or să
fie puși să deseneze alinierea, de exemplu? Sau pasul piticului? Și dacă e un
copil care nu are talent la desen? Eu n-aș putea, de exemplu, să desenez pasul
uriașului sau săritura în lungime... și cred că din cauza asta aș putea rămâne
chiar repetentă... Și de ce este nevoie să învețe din desenele stângace din
carte alinierea la stânga sau la dreapta, când e atât de simplu, ușor și mai
ales suficient să se arate efectiv mișcarea și să se repete de către elevi?
Judecați și voi! Priviți imaginile și spuneți-mi dacă voi credeți că e mai
eficient să se predea alinierea așa...
Dar teste, se vor da? Ca să se evalueze
activitatea de învățare, zic... Și teme? Ce teme: să deseneze un spagat? Nu să
deseneze, să descrie. Da, așa e mult mai bine. Și să folosească epitepe,
comparații și metafore. Și, evident, să scrie corect gramatical. Dar profesorul
care corecteaza temele / testele, le știe? Va trebui să se țină cont și de
aspectul ăsta la examenul pentru titularizeze (mă scuzați dacă din ignoranță am
presupus că la acest moment nu se ține... sau nu mă scuzați, cum vreți!).
Ideea e că am lecturat destul cât să mi se confirme
ideea inițială: e o prostie! Se aude, domnule ministru? PROSTIE!!!!
Ținem pumnii strânși bine ca să se întâmple ca și
la alte măsuri tâmpite pe care le-a anunțat guvernarea PSD: să-și dea seama și
să renunțe. Nu-mi spuneți că e târziu, că deja au pornit licitații sau mai știu
eu ce. Eu tot sper!... Până o să mi se termine resursele de speranță
într-o zi și o dau dracului! Cum pe cine?
Comentarii
Trimiteți un comentariu