Întâmplare cu Moș Crăciun


AMR 2 zile până la prima serbare de Crăciun. N-avem emoții, am mai prins o serbare - cea de final de an, de astă-vară - și am văzut că fie-mea e beton. Probabil că avem încă o artistă în familie. Nu are trac, ba chiar îi place pe scenă, în centrul atenției. Mai mult, fiind acolo, nu profită ca să se prostească, ci își face rolul cu devotament față de profesie (vă zic, fără falsă modestie sau laudă de sine: e în familie! Am mai văzut asta). Așa că n-am emoții. Oricum n-aș avea, căci părerea mea, cum spuneam într-un alt articol, e că serbările sunt prilejuri pentru părinți și cadre didactice să se dea mari, nu au nimic de-a face cu copilul, cu ce poate el să facă și, mai ales, cu ce vrea el să facă. A mea, încă, vrea să facă asta. Așa că o las. I-am făcut și fustiță tutu pentru asta. Soră-mii nu i-ar veni să creadă dacă ar ști că m-am dus după material, m-am uitat la tutoriale, am tăiat, cusut și înnodat până mi-a venit rău. Ea, sora mea, s-o ocupat de primul - de tot de ținea de grădiniță. Doar e domeniul ei! Acum am luat situația în propriile mâini. Cum se spune: la următorul o să fiu chiar expertă! ;)
Dar să revin la Moș Crăciun și la serbare. Eu sunt relaxată, dar educatoarele sunt foarte surescitate. Obosite, epuizate, copleșite de emoții. ”Cum o să iasă? Or să-și spună rolurile? Or să plângă?” Doamne, mai au puțin și o iau razna! Și nu doar ele... Și părinții, se pare...
Cu 2 zile înainte de serbare, soțul duce copilul la grădiniță și acolo întâlnește o altă mămică - nimic neobișnuit până aici. Fiecare cu ai lui... Se reîntâlnesc minute mai târziu în stația de autobuz și intră în vorbă. Evident, despre serbare. Ea, fremătând de entuziasm: ”Știți cine o să fie Moș Crăciun?”. N-a așteptat prea mult timp răspunsul soțului, că-l avea ea și era nerăbdătoare să-l divulge: ”Eu! Am și costum, și barbă...”. Soțul întreabă dacă nu-i e teamă că o va recunoaște copilul. ”Nu, că mi-am exersat și vocea!”. Femeia era pregătită, vă zic!
Cam insensibil la entuziasmul ei deșanțat, soțul meu o întreabă: ”Și copilul? Ce rol are?”. Pe chipul femeii s-a instalat panica. Și nu doar pe chip. Cutele de pe frunte arătau că ea căuta, febrilă, răspunsul. Trebuia să fie undeva. Cu oarecare nesiguranță în glas, răspunde: ”Fulg de nea... cred... sau înger... Ceva cu costum alb, oricum!” Ultima propoziție o rostise cu ceva mai multă încredere. O lumină îi străbătuse chipul, doar o fracțiune de secundă. Apoi acesta s-a întunecat iar.
Venise autobuzul în stație și, în timp ce urca, soțul a apucat s-o vadă pe femeie scoțând telefonul, căutând febrilă numărul și apoi glăsuind: ”Hey, am uitat să luam costumul copilului!”
Noroc că Moș Crăciun e pregătit!
Eeeeei, acestea fiind zise si precizând că întâmplarea o consider foarte amuzantă (eu am râs când mi-a povestit soțul; dacă voi n-ați făcut-o, înseamnă că eu nu mă pricep s-o spun), rămân la ideea mea: serbarea e pentru adulți!
Așa că aveți milă de copii, nu-i forțați să facă ce nu-și doresc, nu-i puneți în situații în care nu sunt confortabili! Iar dacă vreți serbare, mergeți voi pe scenă și spuneți rolul! N-ar trebui să fie ceva nepotrivit asta, dacă tot sunt atât de mulți adulți care și-o doresc. I mean it!

Comentarii