Nu mai sunt Zurli


Mi s-a pus pata!
Context: De 304 zile românii protestează în Piața Victoriei împotriva Ciumei Roșii. Și nu par să aibe alte planuri de sărbători, pentru că a început o nouă ofensivă a găștii aflate la conducerea țării de a subjuga justiția. Așa că oamenii care încă mai cred că vocea lor trebuie să se audă, și-au făcut loc în agenda de sărbători pentru ”vizite de lucru” în Piața Victoriei. Ceea ce nu convine puterii. Așa că ce s-a gândit primărița kitschului din orașul atât de smart încât orice deplasare din punctul A în punctul B e un chin - pe numele lui București? Să ocupe spațiul de unde o agresează auditiv tâmpiții de votanți cu unul din vestitele ei târguri kitschoase (scuze repetiția, dar tot ce are legătură cu doamna nu poate fi caracterizat altfel). Da, pentru prima dată în istorie avea să organizeze un târg de Crăciun în Piața Victoriei - în plus față de celelalte două tradiționale: de la Piața Constituției și de la Piața Universității. În rest aveam de toate, știți? Ne mai lipsea încă un târg. Și fix acolo.
Tot pentru a fixa mai bine evenimentele în context, să mai spun că azi s-a înregistrat primul deces din cauza lipsei de imunoglobuline în spitale, iar ieri, 1 Decembrie, de Ziua României adică, maternitatea din Spitalul Pantelimon s-a închis pentru că medicii de acolo nu mai au medicamente deloc (azi medicii au făcut publice documentele prin care arată că au tot cerut medicamente și nu li s-a dat). Deci e clar contextul, da?
Se anunțaseră deja proteste pentru zilele acestea, unul chiar de 1 Decembrie, dar nu numai. Și vine vestea cu organizarea târgului. Nu vreau să insist, e cusută cu ață albă povestea, e clar pentru toată lumea că decizia Primăriei era clar legată de protestele anunțate.
Toată pregătirea pentru acest târg s-a făcut pe repede înainte. Abia am aflat despre organizarea târgului și deja era bătută palma pentru câteva concerte. Pentru o cauză precum sănătatea sau educația nu s-ar putea mișca lucrurile cu atâta viteză, fiți siguri! Dar asta e altă discuție. Revin la concerte. Ovidiu Lipan Țăndărică a aflat din presă că urma să concerteze în piața protestelor și a luat măsuri. A spus că va concerta, ca în fiecare an, în oricare dintre locațiile obișnuite. Dar nu în Piața Victoriei. Deși impresarul său vorbise altceva, a întors lucrurile din drum. Nu același lucru au făcut Mircea Vintilă, Ducu Bertzi sau Maria Dragomiroiu. Dar să zicem că... înțelegem. Din asta trăiesc și destul de greu, deci... să zicem. Dar în dimineața asta, în timp ce o mână de protestatari se luptau la propriu cu jandarmii pe când oamenii angajați de primărie montau niște oribile ziduri de ciment între locul unde se țin de aproape un an protestele împotriva pesedeului și a infamului său conducător și guvernul de unde conduc țăra asta către prăpastie direct, aflu și despre alte concerte antamate pentru acest târg. Printre numele deja menționate și altele pe care n-am binevoit să le iau în seamă se afla unul care m-a șocat: Gașca Zurli!!! Pe bune???
O admiram pe Mirela Retegan, ce a reușit să facă ea - un business (da, sunt conștientă că e un business, nu un act de caritate) prin care reușește să distreze poate sute de mii de copii din țară, dar și din străinătate.... Am văzut cât succes a avut în turneul din această vară! Am dat like zilele trecute știrii că a câștigat trofeul Unica “Femeia de carieră a anului“ - pe care cred că îl merita. Am fost la unul dintre concertele ei din mall (ca orice părinte cu copil sub 10 ani), i-am cântat cântecele cu fata în cârcă și călcată aproape în picioare de tătici care doreau ca doar copilul lor să vadă concertul, am văzut cu ochii mei ce se întâmplă acolo, i-am citit articolele (unele), i-am cumpărat produsele (și pentru noi, și pentru copiii prietenilor) și am considerat că cea care a creat fenomenul ”Gașca Zurli” merită tot respectul. Am urmărit cum se vindeau biletele la concertele lor: în câteva minute! Pe bune, femeia asta, dacă anunță acum ”Peste o oră facem un concert la km 36 pe autostrada București-Pitești”, în jumătate de oră umple locul ăla de părinți și copii! Sunt convinsă!
Și atunci... de ce să accepți să concertezi în Piața Victoriei, în condițiile în care nu ai trăit pe Marte în ultimele 304 zile??? Așa mare e foamea de bani? Chiar și atunci când, practic, poți umple orice sală vor mușchii tăi din țara asta și chiar și de peste hotare? Poți să alegi orice loc, orice parteneri de afaceri.... De ce să faci jocul murdar al primăriei??? De ce? Nu vorbim nici despre vreo babă pesedistă, nici despre un om needucat, nici despre unul care nu mai are legătură cu realitatea românească și a Bucureștiului... sper... De ce, doamna Retegan?
Dacă Țăndărică n-ar fi refuzat să cânte în locul în care alții își strigă de atât amar de vreme durerea de a fi conduși de o mână de hoți, aș fi gândit că poate.... nu e posibil să refuzi. Dar omul ăsta a arătat că e posibil să fii artist și să ai și coloană vertebrală! Deci... eu nu mai sunt Zurli. Am decis!
Ieri seară, de 1 Decembrie, la protestul din Piața Victoriei, intitulat ”România moare”, fiica mea și-a făcut o prietenă, Maria Elena. Avea 5 ani și câteva luni și venise la protest, pe ploaie, cu părinții și surioara ei mai mică, aflată în cărucior. N-am văzut-o pe cea mică, avea prelata căruciorului lăsată jos, să fie protejată de umezeală. Fetițele au scandat împreună cu părinții lor: ”Firea, nu uita / asta nu e piața ta”. Probabil ambele ar fi cântat și dansat, din tot sufletul și împreună cu părinții lor, la un concert Gașca Zurli. Nu știu despre Maria și sora ei, dar fiică-mea nu va mai merge la un concert Gașca Zurli.
Între timp, azi, 2 decembrie, după prânz, primăria a decis, ofensată și acuzând încălcarea Constituței și a legilor țării și atenționând asupra unui început al anarhiei în țara asta (daaaa, tocmai ea!), să mute târgul în altă locație. Să cânte Zurli acolo până or răguși! Dar eu m-am decis: nu mai sunt Zurli! Și vreau să spun că, dacă nu se renunța la ideea cu târgul, aveam de gând să o aduc pe fată în continuare în piață (un târg nu ar fi speriat pe nimeni să plece de acolo, vă garantez), lângă târg, dar nu în timpul concertului Zurli. Știu ca doamnei Retegan nu-i pasă că a pierdut un spectator. Are alte sute de mii care să-i asigure un viitor comod. Dar eu am înțeles ceva în aceste două zile: sunt oameni care au principii și țin la ele. Și mai sunt și alții.... ca și Oana Sîrbu, care spunea și ea zilele trecute că e artistă, nu face politică. Deci i se rupe pentru cine cântă, nu? Mno, bine...
Până una-alta, tot respectul pentru artiștii care nu se tem să se implice în problemele cetății!

Comentarii