Nu te pune cu prostia


Provocarea mea de azi e prostia. 
Să vă zic. Azi urmau să se afișeze rezultatele la examenele de Capacitate. S-a spus ”înainte de 12”, ceea ce înseamnă că ora 9 e cea mai potrivită ca să începi să te frămânți pe grupul de părinți întrebând dacă e cineva prin preajma școlii, dacă a dat cineva telefon la școală să afle ora ”mai exact” și.... bătut apa în piuă pe asta de atunci încolo... Dar asta e nimic. Mă așteptam, e cam ce fac de fiecare dată părinții din această clasă. Probabil în felul ăsta își manifestă ei susținerea față de copii, maturitatea etc.
Eu trebuia să ajung la bancă, să completez o rată pentru care nu ajunseseră banii rămași după ce... am cheltuit. Nu contează. Mesajul spunea de 113 lei și ceva bănuți. Aveam două variante: agenția din stația unde cobor ca să merg de acolo pe jos spre birou, dar care e pe cealaltă parte a bulevardului sau agenția de la Victoriei, practic între cele două autobuze cu care circul zilnic. O aleg pe ultima ca să scap de grupul gălăgios de coreeni pe care îi știu deja bine (și regret asta), din călătoriile zilnice. Știu că și ei vor lua pe 381 de la Victoriei, așa că decid să rezolv cu banca acolo, până se duc ei. N-am nimic cu ei, dar sunt adolescenți, în grup.... deci prea gălăgioși și bine-dispuși pentru mine la orele dimineții. Și cum spuneam, aleg agenția de la Victoriei, deși îmi amintesc că și altă dată m-am enervat acolo. Dar... oricine are o zi proastă, nu? Decât dacă... nu ziua e de vină.
La ghișeu, având în față 3 persoane, am timp să constat că e o doamnă excesiv de amabilă – judecând după numărul de formule cu care își ia ”La revedere!” de la fiecare client și după faptul faptul că insista să-i pronunțe numele întreg la fiecare propoziție. Mi-am amintit atunci... că am mai nimerit și altă dată la ea și, deși căutam să mă lămurească ea cu ceva, am sfârșit prin a lămuri-o eu cum e cu trasul banilor din cont pentru rate, automat, fără a-i aloca eu manual. Iar cei doi care erau în față au mai mers cum au mers, însă cel chiar din fața mea.... a avut treabă, nene! În sfârșit, rândul meu. Îi spun că am de completat o rată. Se uită, confirmă suma pe care o știam. Apoi adaugă repede că trebuie să pun mai mult puțin. ”Sigur, cat?”, întreb. Ea spune: ”Pai 114 să zicem”. Mă uit la ea cruciș.... ideea de a pune în plus era că poate îmi mai ia banca ceva, nu să rotunjesc de la 113 si puțin la 114... ”Și banca nu mai ia ceva?”, insist. ”Ba da.... să mai puneți ceva în plus. Întotdeauna e bine să mai puneți ceva în plus.” Eu credeam că deja purtasem această conversație, dar, nah... ”Cât?” ”Cam un euro.” Nu intru în detalii că de ce euro, de ce atât etc. Zic: ”Bine, atunci puneți 120 și gata.” Așa am crezut eu, că e gata. Ea bate din taste, eu întind 150, ea îmi întinde o hârtie să semnez și apoi restul. Mă uit la bani, erau 36 de lei. ”Păi n-ați zis că ar fi bine să punem mai mult?” ”Ba daaaa. Trebuie să aveți mereu măcar 2 lei 50 în plus”, răspunde ea foarte convinsă. ”Și n-am agreat că să opriți 120 de lei?” ”Sigur, dacă vreți punem 120 de lei, cum spuneți. Durează un minut.” Rămân prostită, în timp ce ea continuă să bombăne faza cu ”măcar 2 lei 50 în plus”. Nici n-am stat să mai întreb de ce un euro se transformase în ”2 lei 50”. Și nici să-i spun că e cu capul nu aș fi vrut, deși clocoteam pe dinauntru. Mă gândeam că o să-mi treacă...
Asta până am ajuns aproape de birou unde m-am enervat că băieții de la firma cu care împărțim sediul au aruncat coșul de gunoi cu totul (a fost zi de ridicat gunoiul pe stradă). Ce-au, mă, toți azi?
Noroc că între timp s-au publicat rezultatele la Capacitate și asta mi-a mai deturnat nervii spre alte zone. Abia miezul zilei...

Comentarii