În căutarea prințesei


4 ani și 5 luni. Atât a durat până să-mi ceară să o îmbrac în rochiță...
Mi-a mai cerut o dată, când mergeam într-o vizită și m-a văzut pe mine în rochie. A vrut și ea așa. În rest, a acceptat doar  pentru că am zis eu sau... a rămas la soluția cea mai comodă: pantalon / colant. Că doar știu ce „am în bătătură”: o fetiță cu comportament de băiat. Sare, se cațără, se joacă cu melci și râme, joacă fotbal cu băieții în parc – musai mai mari ca vârstă, spre disperarea ălora... O fetiță care vrea să se facă salvamar când va fi mare. Până de curând zicea că se face astronaut și merge cu Costi (de la grădi) cu naveta în spațiu. Iar când aflu – răsuflând ușurată – că s-a jucat la grădi cu o fetiță și investighez mai departe, aflu că s-au jucat de-a „Prietenii cățeluși”, desenul animat cu doi mopși, Rolly si Bingo. Joaca a continuat și la masă, când a mâncat „ca un cățel” – adică fără mâini.
Are picioarele julite, pline de vânătăi, iar capul de cucuie. Tat-su era supărat că și-a spart arcada și acum are semn, ca și cum ar paște-o vreo carieră de fotomodel! Poate cascador...
M-a pus de i-am cumpărat de la magazinul de jucării mașina lui Marshal, din desenul animat „Patrula cățelușilor” (daaaaa, iar căței!), deși în desen există și un personaj feminin (numai unul!!! Din șase!): Sky. Și Sky e motorizată, are un elicopter. Dar mașina de pompieri cred că i se pare mai interesantă. De altfel, până de curând căutam disperată o mașină de gunoi de jucărie, că mă înnebunise. N-am găsit, dar ea oricum avea program în fiecare dimineață să vizioneze de la fereastră, în direct, filmul ridicării gunoiului de la hotelul de lângă bloc.
Și nu doar în desenele animate îi plac cățeii, și în realitate. Îmi dă bătai de cap tot timpul cu asta și țin mereu lecții în public despre cum nu trebuie să se apropie de căței prin spatele acestora, sau în fugă, sau să nu-i ia de coadă etc. Cele mai mari bucurii le are la ăia mari, frate. Ăia care dacă se întorc numai spre ea și o dau de-a berbeleacul. N-are nici o frică nici de alte animale și am aflat cu groază că în excursia făcută cu grădinița la Ferma de animale a băgat mână și în gura porcilor. Vă zic, e tra-la-la rău fata asta.
Dar azi i-am dat rochiță, cum a vrut. Pe care a vrut, căci n-am reușit să o conving că-i e mare... I s-a pus pata, așa că i-am dat-o. I-am spus că-i pun în ghiozdănel schimburi, în caz că vrea să renunțe, dacă o incomodează la joacă sau ceva. Mi-a spus că n-o să se schimbe. Și că e prințesă. Ea – prințesă!!! Haha!
Eu îmi legam șireturile la teniși, când am auzit-o: să-mi deschizi ușa să alerg pe hol. Da, îi place să alerge. E ca un căluț nărăvaș... Și nu prea îndemânatic. Am fost de acord, numai să scap. Și i-am spus că o să-i deschid după ce mă încalț. N-a fost de acord, vroia chiar atunci și, cum se postase în fața ușii în capul meu (aplecată să mă leg la șireturi), am cedat. Într-un picior, am sărit să iau cheia din cui, am băgat-o în yală și am descuiat. „Am zis să-mi deschizi ușa”, i-am auzit vocea poruncitoare. „Am deschis-o”, zic, iritată că n-a observat. „Ba nu, doar ai descuiat-o. Eu am zis s-o deschizi. Oamenii deschid ușa prințeselor”, a mai adăugat. Ah, asta era! M-am conformat, pentru că mi-am dorit mult o prințesă și, deși m-am obișnuit cu gândul că n-am căpătat ce-am vrut, nu pot rata ocazia de-a o avea, chiar și abia acum, la 4 ani și 5 luni. Chiar pentru o singură zi. Depinde cum o găsesc diseară, la grădi...

                Later edit: Prințesa e prințesă până la capăt!

Comentarii